FIFA 12 demo je na svete a mi vám prinášame dojmy
Ako určite viete, práve včera svetlo sveta uzrelo demo FIFA 12. Autori sľubovali rovnaký engine, rovnaké verzie, a to bez rozdielov platformy. A tak sme sa teda demo otestovali, a prinášame vám naše prvérozbor dema, a rovnako, porovnanie s FIFA 11.
Začneme ako inak, začiatkom. FIFA 12 už od začiatku, od úvodného intra ukazuje, že hra bude interaktívna, plná pohybu, narozdiel od statickej a tmavej FIFA 11. Rooney na obálke nestojí, neprehadzuje sa, práve naopak, hýbe sa v reálnom čase. To dodáva už na začiatku pocit reálnosti. Ešte pred úvodom však okúsite novinky, vrátane výhod Impact Engine, či nového systému obrany. Všetkým vás prevedie podrobný tutoriál (vrátane CZ jazyka). Tutoriál má spolu 7 krokov, no a dostávame sa k hlavnej ponuke.
Tu nás opäť prekvapí Wayne Rooney. A opäť ako inak, v pohybe. Menu sa od 11 líši, je na spodu, a podľa mňa je tento krok krokom vpred, pretože ostáva dobrý dojem z animácie vpozadí. Okrem zápasu vám demo nič neponúkne, a tak sa dostávame k výberu tímu. Výber je veľký, prehľadný, a vôbec celá 12tka je presvietená, a nie tmavá ako 11tka. Budí to tak lepší dojem. Výber dresov je plne 3D animovaný, takže žiadne statické obrázky ala 11. Opäť, krok vpred. Ako klasicky zostavy, a ideme k zápasu.
Už od začiatku vidno zmenu, fádne nastupovanie je preč, všetko sa viac podobá na zábery v TV, vrátane konečne animovaného scoreboardu a popup okien. Inak prebiehajú len ukážky zostáv a rozhodcu, všetko počas animácii. Vpred sa posunula aj atmosféra, počuť chorále, kotolníkov, mení sa intenzita podľa toho kto útočí atď. No a k samotnému zápasu. Grafika sa o niečo posunula, hráči vyzerajú reálnejšie, a to napríklad i dresy. Engine prešiel novým systémom nasviecovania. Aj tu je rozdiel. A pokrok.
Tí čo boli zvyknutí na bránenie držaním tlačítka a automatickým vypichovaním, tých sklamem. Systém bol totižto z 12tky odstránením, držaním tlačítka iba držíte obrancu pred hráčom a vpodstate sa s ním posúvate vpred, pokiaľ sa nerozhodnete zasiahnút. Tactical Defense v praxi. Ak nezasiahnete v pravej chvíli, neskôr, či skôr, hráč vám prejde cez obranu, a máte problém. Pozor ale aj na Impact Engine, ten totižto naozaj strety simuluje, a tak nepresné bránenie môže viesť k faulu. A keď už sme pri Impact Engine, ten naozaj v hre funguje úžasne. Simuluje pády, dokonca aj vlastných hráčov, strety dokonca aj 3 či 4 hráčov sprehľadom zosimuluje. Tu má EA veľké plus ! Inak sa pridali animácie, ale čo ma hlavne teší, pridali sa aj cut scény, kde sa vám pri nepresnej strele, či góle, offside, faule, priblíži kamera na hráča, a tak nesledujete všetko len z pohľadu hernej kamery, ale opäť sa hra priblížila reálnej TV predlohe. Nastalo aj skracovanie situácii, nie každý aut znamená “prebliknutie” obrazovky, práve naopak, ak je súper blízko, hneď loptu chytí, a hádže aut.
Počas zápasu tiež nieje výnimkou ak sa vám ukážu štatistiky, čo sme doteraz nevideli. Máte tak priebežne predstavu o tom, kto má v napred, a kto naopak zaostáva. Po góle sa vám ukáže klasicky veľký scoreboard, ale so zmenou, uvidíte aj strelca gólu. Všeobecne opäť, krok vpred.
No a na záver. FIFA 11 ukázala, akým smerom by sa EA malo i pri PC verzii uberať. No FIFA 12 ukázala, ako to má vyzerať naozaj. Hrali sme i demo PES 2012, a musíme uznať, že FIFA 12 bez akýchkoľvek pochybností PES predbehla, a tento rok sa stáva najkomplexnejším futbalovým simul
Ďakujem váš admin- Shifty_po