World of Tanks
Ahojte! Niečo tu pre vás mame zo sveta World of Tanks!
Druhá svetová vojna sa v hrách objavila x-krát a nepochybne bude ešte stredobodom pozornosti mnohých titulov. Aj World of Tanks sa vracia do tohoto obdobia, avšak ponúka odlišný zážitok, pretože sa zameriava výlučne na multiplayerové bitky tankov.
World of Tanks bude bezplatná akčná MMO, kde si užívatelia vychutnajú tímové PvP boje, pričom na každej strane stojí až 15 hráčov a tankov. Uzatvorený beta test poukázal na kvality, ale aj nedostatky tohoto titulu a čas do vydania hry sa neúprosne kráti, ale tvorcovia robia pokroky. Môžeme vás pripraviť na to, aký svet tankov bude.
Hra ponúka bojovú techniku šiestich veľmocí, USA, ZSSR, Nemecka, Japonska, Francúzska a Veľkej Británie, čo predstavuje bezmála 250 tankov z rokov 1930 -1960. Užívatelia vstupujú na virtuálne bojiská, kde je cieľom každého tímu obsadiť nepriateľskú centrálnu vlajku, respektíve eliminovať všetky tanky protivníkov. V testovacej verzii bol zahrnutý jeden režim bojov, voľná bitka, kde každý tím obsahoval akékoľvek tanky bez rozdielu, čiže bok po boku mohli bojovať ruský T-34 a nemecký tiger. Plná hra ale postupne ponúkne aj historické ťaženia, boje proti AI oponentom, 24- hodinový maratón a ďalšie módy. Tvorcovia sa snažili dodržať parametre dobových tankov a tak sa po bojisku pohybujú stroje s rozdielnymi vlastnosťami a kadenciou, a hoci to nesedí na 100%, snaha bola. Napríklad nijako výrazne sa neprejavuje rozdiel medzi tradičným tankom a ničiteľom tankov, ktorý by mal predstavovať zvýšenú hrozbu pre nepriateľskú techniku.
Hra sa ale nesnaží byť realistickým simulátorom, ale zábavným akčným titulom a to sa jej darí a prejavuje sa to aj pri nenáročnom ovládaní. Užívateľom stačí niekoľko kláves na pohyb tanku a mierenie a pohyb otočnej veže praktizujú pomocou myši. No hoci dať tank do pohybu a vystreliť je malina, s eliminovaním cieľov je to podstatne náročnejšie. Nepriatelia pred hlavňou sa síce zobrazia v červenom podfarbení, to ale nezaručuje, že cieľ naozaj trafíte. Vplyv na zásah má okrem pohybu cieľa hlavne terén. Prekážky v dráhe zastavia strely podobne, ako nezrovnalosti povrchu. Okrem toho až na výnimky treba na zneškodnenie tanku niekoľko striel a keďže nabíjanie je pomalé, vyrovnaný duel sa natiahne aj na niekoľko minút. Aj keď pri dobrom zásahu a vhodnej munícii sa to môže urýchliť. Tu za zmienku stojí poškodenie pásu, ktoré sa síce po niekoľkých sekundách automaticky opraví, ale toto zdržanie môže byť niekedy osudným. Obvykle však nejde o duely jednotlivcov, ale prestrelky viacerých tankov súčasne a vtedy smrť prichádza rýchlo. O víťazovi konfliktu nikdy nerozhodne jednotlivec, ale správny koordinovaný postup celého tímu a v bete na to evidentne mnohí hráči zabúdajú. Úplne nechránená centrálna vlajka, či zlé rozloženie síl pri útoku môže dostať na lopatky aj zdanlivo silnejšie družstvo.
V boji sa využíva technika rozdelená do niekoľkých tried. Ľahké, stredné a ťažké tanky, ničitelia tankov a mobilná artiléria. Správny výber súvisí s uprednostňovanou taktikou v boji. Ťažké tanky majú silný útok a veľa znesú, naproti tomu ľahké tanky sa horšie zasiahnu, pretože sú rýchle a to ich aj predurčuje na prekvapivé obsadenie nepriateľskej centrály, alebo identifikovanie cieľov. Odhalení protivníci sú potom ľahkým cieľom pre mobilnú artilériu s veľkým dosahom a špecifickým systémom mierenia. Artiléria veľmi pomaly nabíja, rýchlo sa dá zničiť, ale má smrtonosné strely, ktoré hráč navádza na známy cieľ pri prepnutí pohľadu z výšky. Jednou, maximálne dvomi presnými strelami naveky uspí každého odporcu. Pre hráčov v tradičných tankoch sú to veľmi nepríjemné jednotky, pretože vďaka nim sú vyradení z boja ničivými strelami, o ktorých ani netušia, odkiaľ prichádzajú. Postup popri skalách a obydliach však znemožňuje artilérii presné mierenie a tam sú tanky pred touto hrozbou v relatívnom bezpečí. V boji každý hráč používa iba jediný tank, ktorý si vybral a pripravil v depe pred vstupom do boja. Po zničení tanku zostáva na bojisku ako pozorovateľ.
Ďakujeme Vám za váš čas! Vaši administrátori